KONSER ARŞİVİ: Liam Gallagher - 14 Ağustos 2018

THE VEILS: Şapkadan Çıkan Müzik




Eskilerden gelen duygularla 'bir zamanlar ne dinlerdik' diyerek yıllar sonra ülkemize geldiğinde izlemeye gittiğimiz gruplar olur. 2013 yılı 16 Ağustos günü günü Parkorman Placebo konserine gitmiş olma sebebim tam da buydu.Fakat Placebo beklerken The Veils ile karşılaşacağımı bilsem iki kat daha koşarak giderdim.



(16 Ağustos 2013 The Veils, Parkorman-İstanbul)

Ben kendilerini konser günü ergenlik ruhumu beklerken bulmuştum ancak onlar bizim buraları daha önceden görmüşler ve hatta iki kez konser için gelmişler bile.Indie müziğin klasik ama bir o kadar da heyecan veren, dinledikçe dinleme isteği uyandıran şarkılarını ilk defa konser sırasında duymuştum. İlk kez dinlenilen şarkılara o an alışıp bir de üstüne keyif almak pek sık rastlanan bir durum değildir diye düşünüyorum.Benim için bu örnekler epey sınırlı.Bu sınırlı listemin üst sıralarına The Veils'ı yazıyorum.


The Veils 2001 yılında grubun solisti Finn Andrews tarafından kuruldu.Kendisinin müzikle uğraşması pek de sürpriz olmasa gerek zira babası da pek çok iyi isimle çalışmış bir müzisyen.Grup,ilk albümlerini çıkarmadan önce 2003 yılında Suede'in can damarlarından Bernard Butler ile kaydettikleri Guiding Light teklisini yayınladı. Daha sonra 2004 yılında ilk albümleri The Runaway Found çıktı.Bu albümün ve The Veils'ın adını bir kez bile duymuş olanların gözbebeği elbette ki Lavinia. İlk albüm için ayrıca öne çıkan parçalar: Guiding Light, More Heat Than Light, The Tide That and Never Come Back.


"Cause i find it so hard to survive, without when within you"



(The Veils - Lavinia, Music Video-2004)


İki yıllık bir aradan sonra ikinci albümleri Nux Vomica 2006 yılında çıktı.Bu albümle beraber iyice oturmuş yerini rengini bulmuş bir grup olduklarını fark ettirdiler diye düşünüyorum.Şu şarkılara bir bakınız: Not Yet, Calliope!, Jesus For The Jugular,On Night On Earth



(The Veils - Calliope!, live 2014)


Indie müzik içinde hatırlanabilir şarkılarıyla güzel bir yer edinen ala geldikçe dinlemelik bu albümlerin devamı da benzer aralıklarla geldi. Ben kapanışı 2009 yılında çıkardıkları Sun Gangs albümünden It Hits Deep ile yapıyorum. Son olarak da Finn Andrews bey müziğini, sesini ve şapkasını (evet şapkasız bir anını görmemiz zordu o zamanlar) bizlerden hiç eksik etmeden üretmeye devam etsin hep.


You're all i have left to believe in 



(The Veils - It Hits Deep)




Selin

Yorumlar