KONSER ARŞİVİ: Liam Gallagher - 14 Ağustos 2018

FAUX REAL: Sahte Gerçeklik

Merhaba, ben Faux Real Turkey Fan Club admini. :))

Başka türlü bu yazıya nasıl girerim bilemiyorum. Çünkü yazımın konusu olan grubun şarkıları böyle doğrudan yazmama sebep oluyor. Bir de tabii ''forum'' kültürünü deneyimlemiş ve o dönemden geçmiş biri olarak, gruba olan nostaljik yaklaşımımın altındaki sebepleri şahsen ben de merak ediyorum. Belki yazı ilerledikçe sebebini buluruz. :) 

Ama öncelikle şarkılarını dinlemekten kendimi alamadığım bu ikiliyi sizlere övmeme müsaade ediniz...

Fransız-Amerikan Virgile ve Elliot Arndt kardeşler, bir diğer deyişle Faux Real'dan bahsedeceğim.




Aslında uzunca bir geçmişim yok grupla, ki sosyal medyalarından anladığım kadarıyla 2018'de kurulduğunu düşündüğüm grubun toplamda 6 şarkıları bulunuyor. 2020 tarihli EP'lerinde Tame Impala'ya da prodüktörlük yapmış Jay Watson'ın EP'nin konuk sanatçılarından biri olarak albümde yer alıyor olması dikkat çekiyor.

Yukarıdaki teknik bilgileri bir kenara bırakırsak, az şarkılık diskografilerine ters oranla, Paris ve Londra'nın underground sahnelerinde oldukça dikkat çeken grubun özellikle personaları, dış görünüşleri, kıyafetleri ve sahne şovu olarak adlandırabileceğimiz tavırları Faux Real rüzgarına kapılmanızı çok daha olası kılıyor. Ki ben de bu rüzgardan nasibini alanlardan biriyim. Tabii buna etki eden şeylerin başında kardeş olmaları dışında aynı şarkıları dinleyip, aynı filmleri izleyerek yani ortak zevklere sahip iki kardeş olarak büyümenin etkisinin büyük olduğunu belirtiyorlar.




Bazen bir şarkı tereddütsüz ve şüpheye mahal bırakmayacak biçimde, ilk dinleyişte sizi alır ve sabah işe gitmek için uyandığınızda, gün içinde bir anda aklınızdadır ve hatta mırıldanırken kendinizi bulursunuz. Malum pandemi süreci keşiflerimden biri olan grubun ''Kindred Spirit'' şarkısı tam olarak böyle oldu benim için. Dinlediğim anda kendimi kaptırdığım ve bir süre loopda dinlediğim bir şarkı oluverdi.

Ekstra olarak inanılmaz fotojenik olduklarını düşündüğüm Arndt kardeşlerin fotoğraflarına Instagram sayfalarından ayrıca girip bakmanızı öneriyorum. Zira ben yazıyı yazarken burayı bir fotoğraf albümüne çevirmemek ve daha çok gruptan bahsetmek adına epey zorlandım. :))

Faux Real - Instagram




Verdikleri bir röportajda, bir otobiyografiniz olsa adı ne olurdu sorusunu ''iki dev yarasa nasıl İranlı rock opera starına dönüştü'' diyerek cevaplayan ve bolca umut vadeden kardeşlerin dönüşümünü görmek için sabırsızlanıyorum.




Şimdi ne mi yapıyoruz? Şarkıları dinleyip elden ele bu yazıyı Fransız-Amerikan ikiliye ulaştırıyoruz ve dünya bir dakikalığına güzelleşiyor.

I'M A BIG FAN OF YOU GUYS!


F. Zeynep



Yorumlar