KONSER ARŞİVİ: Liam Gallagher - 14 Ağustos 2018

DeVotchKa: Hayatına Soundtrack Arayanların Uğrak Mekânı




Ben 2007 yılına dönüyorum. 

DeVotcKa ile dünyanın geri kalanının olduğu gibi ben de Little Miss Sunshine filmine yaptıkları o eşsiz soundtrack ile tanışmıştım. Ki daha sonra diğer albümlerini dinleyince gördüm ki her şarkıları henüz çekilmemiş başka filmler için bekliyor zaten. 

2000 yılında çıkan ilk albümleri Supermelodrama şarkıları kadar albüm kapağı ile DeVotchKa adını anan herkesin dilinden düşüremediği soundtrack hisli grup olacaklarının sinyallerini vermiş sanki, belki de onlar bile farkında değilken. Zaten grubun müziğindeki enstrüman çeşitliği hatta deliliği dünyanın her yerinde kendine bir yer edinebileceğinin habercisi. Gitar, piyano, trompet, buzuki, melodika, akordeon, flüt illaki unuttuğum daha neler neler. Bu sebeple hayatın arka planında çalan şarkılar deyip geçmek ve belli bir türe dahil etmek istemiyorum. Kafanızda ne canlandıysa o olabilir.

İlk albümde neler olmuş derseniz birkaç örneği; Danglin' feet, Head Honcho, Dark Eyes (mesela ben bu şarkıyı Şaşıfelek Çıkmazı'nda görür gibiyim)

Buradan 2003 yılına Una Volta albümlerine geçiyoruz. Şarkı şarkı ayırmak hiç içimden gelmese de birkaç güzelliğini buraya not ediyorum. İstediğiniz film türüne dahil olmak serbest seçim sizin oyunu başlamıştır; The Oblivion, Death By Blonde , Queen of the Surface Streets (bunu övmeden geçmek ayıp sayılıyormuş)


(DeVotchKa - Queen of the Surface Streets, Sofar Los Angeles,2013)

Ve o albüme geldik, 2004 yılı How It Ends. Kalbimizi bıraktığımız bu albüm için ne desem az. İçime güneş gözlerime yaş doluyor. İlk albümlerinden bu yana biraz balkan biraz hüzün hallerinden daha karanlık ve net hüzünler barındırsa da yine tam bir DeVotchKa albümü. 

Albüme adını veren How It Ends şarkısının kullanılmadığı dizi ya da film yok sanırım, en bilinenleri tabii ki Little Miss Sunshine, Everything Is Illuminated ve Misfits. İçinden şarkı seçemeyeceğim için baştan sona dinleyin derim. 


(DeVotchKa - How It Ends, live at Red Rocks,2013)

Buraya hemen minik bir öfke molası, maalesef Spotify DeVotchKa'nın bahsettiğim güzelim albümü How It Ends başta olmak üzere bazı albümlerini koymamış. Ayrıca olan albümlerin yıllarını da yanlış eklemiş. Bu hatadan bir an önce dönülür umarım. Zaten içerik çeşitliliği konusunda hep biraz eksik olması bir yana bu grubun rahatça en iyi albümü denecek bir albüm neden Spotify'da olmaz anlamayadım. Bir sebebi varsa da hemen çözülsün dileklerimizi bırakalım.

Ben yine How It Ends etkisine döneyim birkaç şarkı adı vereyim diyorum ama yok kesinlikle seçemiyorum, hadi hemen You Love Me diyerek başlayın.

2006 yılında olanlara bir diğer örnek ise Arcade Fire vokali Win Butler, Siouxsie and Banshees şarkısı The Last Beat Of My Heart coverlamalarını önermesi ki bu öneri dikkate alınarak o sene çıkan Curs Your Little Heart Ep'sindeki yerini almış. 

100 Lovers ve 2018 yılında çıkan son albümler This Night Falls Forever en başından beri sürdürdükleri hislerin devamlılığında. Bu durumun acaba yeni neler yapacaklar merakını yok etmemesi ise yazının başından beri bahsettiğim hislerden kaynaklı olduğunu düşünüyorum ve ihtiyaç anında camı kırınız diyerek bitiriyorum.

"And you already know

Yeah, you already know how this will end"


Selin


Yorumlar